המדריך השלם לדיני משפחה

במה עוסקים דיני משפחה?

כשמדברים על דיני משפחה לא מדברים רק על מקרים של התפרקות התא המשפחתי, שכן בפועל אנחנו יודעים שגם מקרים של אלימות בתוך המשפחה קשורים כמובן לדיני משפחה. בנוסף, גם ויכוחים על כספים ועל ירושות נכסים לתחום המשפחה וגם כאשר צריך לקבוע אפוטרופוס לאדם מסוים, עוה"ד יהיה עו"ד דיני משפחה. זה נכון שיש לא מעט זוגות שבחרו לפרק את התא המשפחתי בצורה אדיבה, מכובדת ומהירה, אך מנגד, כולנו גם מכירים את אותם סיפורים על מריבות אינסופיות. לכן, אם גם אתם מתמודדים היום עם פירוק התא המשפחתי וכבר ברור לכם שהעניין הולך להיות מסובך, למה שלא תפנו עוד היום לעו"ד מתאים?

באיזה מקרים עו"ד דיני משפחה יוכל לסייע?

כאשר מדובר על תביעות מורכבות כמו גירושין, ירושות, צוואות, חלוקת רכוש כתוצאה מפירוק התא המשפחתי, הסכמי גירושין, הסכמי ממון ועוד – הכתובת הנכונה היא עו"ד דיני משפחה. יש כמובן עוד אינספור מקרים שבהם כדאי יהיה להתייעץ עם עו"ד דיני משפחה, אך חשוב כמובן גם לברר באיזה עו"ד אתם בוחרים. אחת מהבעיות בבחירת עו"ד לענייני דיני משפחה, היא רגישות הדברים. כלומר, לא תמיד מי שמתגרש רוצה לספר על כך לחברים כבר בשלב מוקדם, מה שאומר שהוא לא יוכל לבקש מהמכרים שלו המלצות על עורכי דין כאלה ואחרים. זה נשמע לכם מוכר? כדאי שתדעו: אונליין תמצאו המלצות על עורכי דין רבים, כולל עורכי דין לענייני דיני משפחה. כדאי להשתמש בהמלצות הללו כי הן יכולות לעזור לכם לבחור עו"ד שיתאים לטיפול בעניין הספציפי שלכם.

האם כל תביעה בדיני משפחה נמשכת שנים?

רובנו רגילים לחשוב שדיני משפחה עוסקים בגירושין אינסופיים או במקרים קיצוניים של הוצאת קטין מהבית. האמת היא, שברוב המקרים התביעות הן שגרתיות לחלוטין ולכן לא תמיד הזמן שייקח לפתור את הסוגיה יהיה ממושך מידי. מה שבטוח זה שאם אתם רוצים להגיש תביעה בתחום דיני המשפחה, כדאי שתכינו את עצמכם למאבק לא פשוט. יתרה מכך, אם יש אפשרות להימנע מתביעה וכן להגיע להסכמות והבנות עם הצד השני, זה כדאי. כך תחסכו לעצמכם לא רק זמן וכסף, אלא גם הרבה עוגמת נפש. ככל שתסיימו את התביעה מהר יותר כך תוכלו לצאת מהר יותר לצעד החדש בחייכם, אז למה לדחות את הדברים?

גירושין בהם אחד מבני הזוג הנו סטארטאפיסט/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

פורסם בתאריך: 08.10.2020

פורסם על ידי: עו"ד תומר ברזיק

גוף מפרסם: תומר ברזיק משרד עורכי דין