תביעת נכסי קריירה בגירושי בכירים

לנכסי הקריירה והמוניטין האישי יש משמעות בעת הליך גירושין. כאשר יש החלטה לחלק את נכסיי הקריירה, נעשה הדבר באופן הדומה בהסדר של איזון המשאבים. מהם הקריטריונים שבוחן בית המשפט

למדנו רבות על בני זוג שהחלטתם להתגרש הופכת את התהליך למורכב, ארוך ומייגע. אחת מן הסוגיות המרכזיות בתהליך נוגעת לאופן חלוקת הרכוש בין בני הזוג, כשבין השאר ישנם זוגות שהדיון על חלוקת הנכסים נוגע אף לנכסי קריירה והמוניטין העסקי והאישי של בני הזוג יחד וכל אחד לחוד

 

בהתייחסותנו לנכסי קריירה אנו מתכוונים לנכסים שאחד מבני הזוג צבר במסגרת הקריירה אותה טיפח וניהל בתקופת נישואיו והם אלו הקובעים בעצם, את רמת כושר השתכרותו בהווה ובעתיד. נכסי הקריירה כוללים מאפיינים הנוגעים למוניטין האישי והעסקי, תארים אקדמאיים, רישיונות מקצועיים, דרגה מקצועית ועוד.

 

את המוניטין האישי ניתן כמובן לייחס לבן הזוג עצמו אשר בנה מוניטין זה בהתבסס על תכונותיו, יכולותיו, כישוריו ואישיותו וזאת במקביל לידע שצבר, לניסיונו ולמומחיותו. כל אלו ותכונות נוספות נוטעים באדם מוניטין אישי אשר בכוחו למשוך אליו לקוחות שמשמעותם – רמת הכנסה ממנה הוא נהנה.

 

במקביל למוניטין האישי מתקיים גם המוניטין העסקי של בן הזוג. המוניטין העסקי נבנה כמובן בהתבסס על תכונות ומאפייני העסק, איכות מוצריו והשירותים המוענקים לקהל הלקוחות, שנות הוותק והניסיון שצבר. כל אלו ומאפיינים אחרים – בכוחם לייצר קהל לקוחות נאמן ועמו עסק אותו ניתן להגדיר כמכניס ורווחי.

עו"ד תומר ברזיק עוסק בתחום מסחרי-אזרחי

להמשך קריאת המאמר: לחץ כאן

פורסם בתאריך: 17.09.2017

פורסם על ידי: עו"ד תומר ברזיק

גוף מפרסם: כלכליסט